طراحی سایت | سایت آسان









جستجو

در بخش محصولات موردی یافت نشد
در بخش اخبار موردی یافت نشد

در بخش مقالات موردی یافت نشد

کلمات کلیدی
نمایش صفحه

سایت آسان
آسان سایت
طراحی آسان
طراحی سایت
طراحی سایت حرفه ای
طراحی حرفه ای سایت
طراحی وب سایت
وب سایت اینترنتی
پنل مدیریت
کنترل پنل وب سایت
پنل حرفه ای
طراحی سایت حرفه ای
سایت ارزان
سایت رایگان
طراحی حرفه ای سایت رایگان
فروشگاه آنلاین
فروشگاه مجازی
پنل فروشگاهی
سایت فروشگاهی
فروشگاه برتر
فروشگاه آفلاین
ریسپانسیو
respansive
shopping
shoping
webmaster
web master
برنامه نویس
توسعه دهنده
قالب موبایل
قالب تبلت
قالب حرفه ای
قالب آندروید
قالب لپتاپ
قالب نوت بوک
قالب آنلاین
واکنش گرا
سایت ریسپانسیو
سایت واکنش گرا
سئو
SEO
seo
کاهش هزینه
وبلاگ
web site
site
صفحات عریض
بهینه سازی
افزایش ترافیک
افزایش رنک
رنک سایت
بازدید
تگ
تگ های هدینگ
بک لینک
پیج رنک
بازاریابی
بازاریابی سنتی
بازاریابی مدرن
انواع سایت
استاتیک و داینامیک
سایت استاتیک
سایت داینامیک
نمایندگی فروش سایت
فروش سایت
خرید سایت
نمایندگی طراحی وب سایت
امکانات
نمونه سایت
نمونه اجرایی
تعرفه
قیمت
پشتیبانی
طراحی سایت سریع
پشتیبانی 24 ساعته
دانلود
درخواست نمایندگی
اجرا سایت
دامنه
فضا
هاست
domain
host
hosting
ثبت دامنه
ثبت هاست
هاست رایگان
دامنه رایگان
ir
com
net
internet
panel
php
html
rss
css
java
java script
ajax
jquery
سئو حرفه ای
google friendly
گوگل فرندلی
گوگل
جستجو
موتور جستجو
مدیریت محتوا
cms
گالری
سایت چند زبانه
ssl
پرتال
چت
فروم
ایمیل
رایانامه
تالار گفتگو
فرم ساز
پرتال حرفه ای
www
رسانه جهانی
تبلیغات
تبلیغاتی
سیستم عامل
تجارت الکترونیک
پنل مدیریت
برنامه نویسی
برنامه نویسی آندروید
برنامه نویسی iOS
develop
developer
developing
دولوپر
android
ویندوز
windows
تجارت جهانی
رسانه مجازی
رسانه جهانی
رسانه هوشمند
لپ تاپ
لپتاپ
laptop
notebook
سایت مجازی
طراحی
طراحی حرفه ای
توسعه تجارت
اینترنت

بهبود سئو وب سایت با استفاده از روشهای ایجاد اخبار سایت
نمایش صفحه

به دو دلیل بسیار مهم اگر رویداد قابل انتشاری در کسب و کار آنلاین شما اتفاق بیافتد، باید آن خبر را منتشر نمایید. اول از همه این که چگونه افراد از این اخبار بدون اطلاع رسانی شما چیزی بدانند؟ دوماً اخبار سایت به سئو وب سایت شما کمک زیادی خواهد کرد.

به نظر می رسد بسیاری از کسب و کارهای آنلاین فکر می کنند و بر این باورند که فقط اخبار بزرگ مانند ادغام با یک شرکت معتبر و شناخته شده و یا راه اندازی یک نوع محصول جدید است که ارزش اشتراک گذاری و انتشار در سراسر دنیای وب را دارد.

اما در واقع هر خبر "جدید" و قابل انتشاری باید با مخاطبان شما به اشتراک گذاشته شود؟

آیا به تازگی اقدام به استخدام شخصی جدید در شرکت خود نموده اید؟ آیا شرکت شما به محل جدیدی نقل مکان کرده است؟ آیا اسپانسر جدید گرفته اید و یا اتفاق جدیدی در کسب و کار شما افتاده است؟ اخبار و هر یک از این وقایع می تواند کمک زیادی به بهبود سئو وب سایت شما نماید.

اما چگونه خبر استخدام عضو جدیدی در تیم فروش شما و یا حضور در نمایشگاه صنعتی می تواند به سئو وب سایت شما کمک کند! باید بدانید که یک استخدام جدید در شرکت تان و یا یک رویداد به خودی خود و به صورت مستقیم به سئو سایت شما کمکی نخواهد کرد. اما ایجاد یک خبر مطبوعاتی که دارای موضوع مربوطه با کلمات کلیدی هدفمند است، می تواند این کار را انجام دهد.

در اینجا به چند نکته در مورد چگونگی کمک اخبار سایت در بهبود وضعیت سئو وب سایت اشاره می کنیم:

بهبود سئو وب سایت با استفاده از روشهای ایجاد اخبار سایت


1- ایجاد لینک برای خبر ها

تنها راه بدست آوردن توجه مخاطبین و اعضای سایت و همچنین موتورهای جستجو به مطالب و اخبار،ثبت و ارائه رویدادها به وب سایت های پخش خبر می باشد. هنگامی که اخبار و رویدادها منتشر شد، لینک آن توسط وب سایت های third party (شخص ثالث) منتشر و معتبر خواهد شد.

بدیهی است که برخی از وب سایت ها بهتر از بقیه در این امر عمل می کنند. هر چه کیفیت و محتوای آن وب سایت ها یی که اخبار را منتشر می کنند بالاتر و مرتبط تر باشد، تاثیر بهتر و بیشتری بر روی سئو وب سایت شما خواهد داشت. (همانطور که می دانید لینک هایی با کیفیت بالا به شدت مورد توجه موتورهای جستجو بوده و ارزش بسیاری نسبت به دیگر وب سایت ها دارد)

انتشار اخبار سایت به صورت آنلاین همچنین فرصت های ایجاد لینک های شبکه های اجتماعی را نیز برای شما فراهم خواهد کرد. اگر مطالب و اخبار منتشر شده مرتبط با علایق افراد در شبکه های اجتماعی نیز باشد، طرفداران شما در شبکه های اجتماعی احتمالاً مطالب را اشتراک گذاری و یا توییت خواهند کرد. این "سیگنال های اجتماعی" به طور فزاینده ای نقش بسیار مهم در رنکینگ موتورهای جستجو بازی می کنند.

2- ایجاد Anchor Text

لینک هایی با کلمات کلیدی قوی به نام Anchor text بسیار مهم هستند زیرا این نوع متن ها به ربات های موتورهای جستجو که وب سایت ها را لینک به لینک بررسی می کنند، می گوید که محتوایی که در لینک های متصل به صفحات وجود دارد در چه موردی هستند. تمایز این لینک های Anchor Text در میان تمامی محتوا و مطالب منتشر شده و سراس وب بسیار مهم و ضروری می باشد.

به طور کلی سرویس های انتشار اخبار به صورت پولی، لینک های Anchor text را می پذیرد و قاعدهء آن این است که به ازای هر 100 کلمه از اخبار بابت 1 کلمهء آن هزینه دریافت می نمایند.

3- ساخت و تهیه محتوای سایت

بسیاری از وب سایت تجاری دارای یک صفحهء ویژه به نام "اخبار سایت" یا "رویدادها" هستند. اما از پتانسیل کامل آن استفاده نمی کنند و فقط لینک هایی در وب سایت های شخص ثالث به تمامی اخبار منتشر شده ایجاد می کنند.

به منظور دریافت پتانسیل بالا و دریافت تاثیرات بیشتر در سئو از انتشار اخبار سایت، چرا یک نسخه منحصر به فرد از هر یک از اخبار و رویدادها به عنوان یک صفحه در وب سایت تان استفاده نمی کنید؟

به این ترتیب فرصت استفاده از کلمات کلیدی هدفمند در آن صفحات برای شما ایجاد خواهد شد. و این کلمات کلیدی می تواند از کلماتی که در نسخه اصلی مورد هدف قرار گرفته متفاوت باشد.

رنکینگ صفحات وب سایت در موتور جستجو و البته نه کل وب سایت، صورت خواهد گرفت. بنابراین صفحهء‌ اخبار سایت محل بسیار مناسبی برای مورد هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی تر با هدف ارتقاء "جستجو" در موتور جستجو و بهبود سئو در وب سایت می باشد.

ده دلیل کاهش رتبه سایت در گوگل
نمایش صفحه

ترافیک بازدید کنندگانی که موتورهای جستجوگر مانند گوگل به سایت ما ارسال می کنند در حقیقت یکی از فرصت هایی است که ما می توانیم در تجارت و یا کار خود از آن برای افزایش درآمد و فروش محصولات استفاده کنیم. اما فکر کنید اگر این بازدید کنندگان تنها ۱ ماه از طریق موتورهای جستجوگر به سایت ما وارد نشوند چه اتفاقی می افتد ؟ آیا این به معنای یک شکست برای ادامه فعالیت و رسیدن به هدف اصلی سایت فرضی ما نیست ؟

دلایل مختلفی وجود دارد که موتور جستجوگر گوگل ، رتبه سایت ما را در صفحه نمایش نتایج جستجو به کاربران اینترنتی کاهش دهد و همچنین گوگل پیج رنک سایت ما را کاهش دهد. شما با آشنایی یا این دلایل کاهش رتبه می توانید از کاهش رتبه سایت خود در آینده در موتورهای جستجوگر جلوگیری کنید و یا در صورتی که هم اکنون این کاهش رتبه برای سایت شما اتفاق افتاده است راه حل های دقیق تری را برای افزایش رتبه سایت خود انتخاب کنید. همچنین این نوشته می تواند اطلاعات خوبی را در اختیار افرادی قرار دهد که در رشته بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر ( سئو ) فعالیت می کنند تا در بررسی و آنالیز سایت هایی که بهینه سازی آن ها را بر عهده دارند از دلیل کاهش رتبه های ناگهانی باخبر شوند. در این نوشته با ۱۰ دلیل آشکار تر کاهش رتبه سایت ها و وبلاگ ها آشنا می شویم.

1. پایان ماه عسل سایت شما در گوگل !

با بررسی آمار و ارقام بسیاری از سایت و وبلاگ ها و بر اساس گفته بسیاری از مهندسین بخش جستجوی گوگل بسیاری از سایت ها بعد از اینکه به پایگاه داده های گوگل راه پیدا می کنند گوگل در رتبه بندی صفحات وب به آن ها امتیازهای مثبت ویژه ای می دهد که این امر کاملاً طبیعی است چون گوگل نیز مانند اکثر کاربران اینترنتی دنبال جدیدترین ها است که در عنوان این بخش از کلمه ماه عسل برای این دوره استفاده شده است. البته اکثر سایت ها بعد از این دوره در صورتی که بهینه سازی نشوند و از طرف کاربران نیز زیاد مورد توجه قرار نگیرند در رتبه بندی های بعدی گوگل رتبه های واقعی تری به آن ها داده می شود که این امر شاید باعث کاهش رتبه سایت شما شده است.

 

2. گوگل پاندا و ایجاد محتویات تازه برای سئو

گوگل از الگوریتم جدیدی با نام گوگل پاندا برای تشخیص ارزش و تازگی محتویات صفحات سایت شما استفاده می کند که اخیراً وقتی از مت کات رئیس بخش مبارزه با اسپم موتور جستجوگر گوگل در توییتر سوال پرسیده شد که آیا گوگل پاندا هم اکنون صفحات فارسی زبان را نیز می تواند آنالیز کند جواب زیر را دادند .

بله ، هم اکنون گوگل پاندا توانایی آنالیز صفحات وب با تمامی زبان ها بجز کره ای ، چینی و ژاپنی را دارا می باشد.

پس اگر از نوشته های سایت ها و وبلاگ های دیگر در بروزرسانی سایت خود استفاده می کنید و اخیراً کاهشی را در تعداد بازدید کنندگانی که گوگل به سایت شما می فرستد احساس کرده اید پس باید بگوییم که گوگل پاندا متاسفانه سایت شما را به عنوان یک سایت کپی بردار شناسایی کرده است به همین خاطر نیز رتبه بسیاری از صفحات سایت شما در بعضی از جستجوهای پر استفاده از مثلاً رتبه ۳ یا ۴ صفحه اول نتایج به صفحه ۱۰ یا ۱۱ انتقال پیدا کرده است ! بله ، گوگل خوشبختانه در این مورد جدیداً خیلی سخت گیرتر شده است و حتی اگر شما گزارش کپی برداری از روی سایت خود را به آن بدهید در کمتر از ۲۴ ساعت رسیدگی می کند.

 

3. الگوریتم های رتبه بندی در گوگل در حال تغییر هستند

یکی دیگر از مواردی که ممکن است باعث کاهش رتبه سایت شما در موتور جستجوگر گوگل شود این مسئله است که الگوریتم های رتبه بندی به صفحات وب و تشخیص مرتبط بودن آن ها با کلماتی که کاربران در این موتور جستجوگر جستجو می کنند تقریباً می توان گفت به صورت هفته ای در حال بروزرسانی است پس ممکن است در بعضی از بروزرسانی ها سایت شما به دلیل رعایت نکردن نکات خاصی در مورد طراحی استاندارد و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر امتیازهای منفی دریافت کند و این امر باعث کاهش رتبه سایت شما در بعضی از جستجو ها و حتی به صورت کلی شود.

همچنین در بعضی از موارد ممکن است سایت ها و وبلاگ هایی که به شما لینک داده اند در این بروزرسانی های الگوریتم رتبه بندی گوگل ، کاهش رتبه پیدا کنند که این نیز باعث کاهش رتب سایت شما در SERP یا صفحات اولیه نتایج جستجوی گوگل می شود.

 

4. وجود کدهای مخرب در صفحات سایت شما

بسیاری از خوانندگان ما که درخواست سئو برای سایت خود را ارسال کرده بودند در نامه هایی که ارسال کرده بودند به نکاتی مانند کاهش رتبه بعد از هک شدن سایت آن ها و … اشاره کرده بودند و در بیشتر این موارد چیزی که بعد از آنالیز صفحات موجود در سایت آن ها متوجه شدیم این بود که هکر یا برنامه مخربی که سایت آن ها را هک کرده بوده است در بعضی از صفحات به کد قالب سایت مربوطه چند خط کد مخرب که معمولاً برای سرقت اطلاعات شخصی افراد و یا لینک دادن به سایت خاصی است اضافه شده بود.

یکی از مهمترین دلایل کاهش رتبه سایت شما نیز در موتور جستجوگر گوگل می تواند وجود همین کدهای مخرب در صفحات سایت شما باشد که گوگل در صورت متوجه شدن آن توسط ربات های خود یا به صورت کلی سایت شما را در صورت تعمیر نکردن آن توسط شما از نتایج جستجو پاک می کند و یا در ابتدای تشخیص این مسئله در پایین نتایج جستجویی که مرتبط با سایت شما است از عباراتی مانند “این صفحه ممکن است به سیستم شما صدمه بزند” را نمایش می دهد تا به کاربران اینترنتی نیز این مسئله را خبر رسانی کند و معمولاً کاربران با دیدن این عبارات در پایین نتایج مرتبط با سایت شما بر روی لینک های سایت شما کمتر کلیک می کنند و خود این مسئله باعث کاهش درصد CTR ( تعداد نمایش صفحات سایت شما در نتایج جستجو به تعداد کاربرانی که از این طریق به سایت شما وارد شده اند ) سایت شما در موتور جستجوگر گوگل می شود که یکی از پیامدهای این موضوع کاهش کلی رتبه سایت شما است.

 

5. جریمه شدن سایت شما به علت استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه

در صورتی که برای افزایش رتبه سایت خود در موتور جستجوگر گوگل و افزایش تعداد کاربرانی که از این طریق می توانید برای سایت خود کسب کنید از تکنیک های سئو کلاه سیاه ( Black hat SEO ) مانند افزایش تعداد صفحات سایت خود با استفاده از اسکریپت های مخصوص ، افزایش غیر واقعی CTR ، افزایش تعداد کلمات کلیدی مرتبط و … استفاده می کنید گوگل به راحتی این تکنیک ها را می شناسد و ممکن است خیلی زود سایت شما را جریمه کند و به طور کل سایت شما به کاهش رتبه چشم گیری محکوم شود.

 

6. مشکل هاست و سرورهای سایت شما

اگر از هاست های بی کیفیت و با سرورهای ضعیف استفاده می کنید ممکن است سایت شما در بسیاری از روزها برای بازدید کنندگان به دلیل مشکلات سرور سایت شما غیر قابل دسترس ( Down ) باشد و در صورتی که گوگل متوجه شود با گذشت چند روز مشکلات خرابی سایت شما رفع نشده است به سرعت امتیاز های منفی به سایت شما می دهد که این باعث می شود در رتبه بندی های بعدی سایت شما کاهش رتبه پیدا کند.

 

7. وجود لینک های شکسته در سایت شما

یکی دیگر از دلایل از دست دادن رتبه سایت یا وبلاگ در موتور های جستجوگر وجود لینک های شکسته ( خراب ) در سایت شما است. گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر همانطور که می دانید از ربات های خود برای دنبال کردن لینک های موجود در صفحات وب و ثبت محتوای آن ها استفاده می کنند و در صورتی که این ربات ها در سایت شما با لینک های روبرو شوند که خراب باشند و با رفتن به صفحه مقصد خطای ۴۰۴ ( وجود نداشتن صفحه مقصد ) این عامل نیز یک امتیاز منفی بزرگ برای سایت شما می شود..

 

8. وجود محتوای تکراری در صفحات سایت ( Duplicate Content )

همانطور که در دلیل دوم که مرتبط با گوگل پاندا بود گفتیم وجود محتوای تکراری در سایت شما می تواند باعث کاهش رتبه سایت شما شود همچنین وجود نوشته ها و دیگر محتوایی که در صفحات سایت شما نیز تکرار شده اند بعضی اوقات می تواند باعث کاهش رتبه سایت شما شود. در بیشتر مواقع خود گوگل توانایی تشخیص صفحه اصلی که محتوای مربوطه در سایت شما در آن وجود دارد را دارا می باشد اما در بعضی از موارد صفحه هایی را به عنوان صفحه مقصد به کاربران وب نمایش می دهد که در حقیقت خلاصه ای از نوشته های شما در آن قرار دارد و صفحه اصلی آدرس دیگری دارد. برای جلوگیری از این محتوای تکراری در سایت خود سعی کنید از محتوای موجود در صفحات سایت خود کمتر در دیگر صفحه های سایت خود استفاده کنید همچنین اگر در مواردی اینکار الزامی بود حتماً لینک صفحه اصلی مرتبط با محتوا را در پایین یا بالای نوشته های مربوطه و یا دیگر محتویات قرار دهید.

 

9. مشکلات موجود در فایل Robot.txt

از فایل Robot.txt می توانید برای راهنمایی ربات های موتورهای جستجوگر و دیگر ربات ها استفاده کنید و اگر می خواهید دسترسی آن ها را به بعضی از صفحات محدود کنید بهترین راه حل استفاده از همین فایل در شاخه اصلی سایت خود ( مثل http://siteasan.ir/robot.txt ) است. اما در بعضی از موارد به دلیل دقت نکردن وبمسترها محتویاتی در این فایل قرار می گیرد که ممکن است موتورهای جستجوگر را از دسترسی به قسمت زیادی از سایت مربوطه منع کنند. پس در هنگامی که متوجه کاهش رتبه سایت خود شدید حتماً سری به این فایل بزنید تا متوجه شوید توسط شما و یا دیگر اسکریپت های که از آن ها استفاده می کنید در هاست خود تغییرات مضری در این فایل ایجاد نشده باشد.

 

10. رقص های گوگل و جابجا شدن نتایج جستجو ها

در بعضی از اوقات و برای بعضی از کلمات کلیدی ممکن است متوجه شده باشید که سایت شما مثلاً از رتبه اول نمایش داده شده در نتایج جستجو به رتبه ۵ نزول کرده است و دیگر سایت ها جای شما را گرفته باشند. در اینصورت خیلی ناراحت نشوید چون گوگل در حقیقت دارد با این کار خود ( رقص نتایج نمایش داده شده ) بهترین حالت ممکن برای رتبه بندی سایت ها را امتحان می کند و در صورتی که بازهم کاربران بر روی صفحات موجود در سایت شما کلیک کنند در نتایجی که گوگل در آن ها رقصیده است به زودی شما دوباره به رتبه اول برای آن کلمه کلیدی باز می گردید و اینبار جایگاه مستحکم تری را برای سایت خود در نتایج جستجوی آن کلمه کلیدی به دست آورده اید.

 

آیا واقعا پیج رنک مهم است
نمایش صفحه


ابتدا ، به توضیحی کوچک در مورد پیج رنک میپردازم . پیج رنک رتبه ای است بین ۰ تا ۱۰ که توسط گوگل و توسط معیار‌های خاص که در ادامه به آن میپردازم محاسبه میشود .

به نظر شما ،آیا پیج رنک مهم است ؟

آیا واقعا پیج رنک مهم است؟

معیار‌هایی که پیج رنک توسط آن محاسبه میشد و میشود ، تعداد لینک‌های ورودی به سایت شما ، ارزش آن‌ها ، هویت یا authority آنها ، و . . است . گوگل برای محاسبه پیج رنک و همینطور ، رتبه بندی سایت‌ها دارای یک الگوریتم اختصاصی است که هر روز در حال بروزرسانی یا آپدیت است . مثلا بروزرسانی‌های مختلفی مثل پاندا و پنگوئن ، توانسته اند بر روی سئو تاثیر‌های مثبت و منفی ای بگذارند . مثلا ، با آپدیت پاندا ، سایت‌هایی که دارای مطالب کپی بودند تماما از صفحات اول موتور‌های جست و جو دور شدند و جای خود را به سایت‌های دارای مطالب مفید و یکتا دادند. با آپدیت پنگوئن ، سایت‌هایی که لینک‌های خریداری شده و یا تبادل لینک و . . داشتند ، دچار مشکل شدند و پیغامی‌از طرف گوگل دریافت کردند . البته این پیغام‌ها حتی زمان پاندا نیز برای وبمستر‌ها ارسال میشد .

بعد از بروزرسانی‌های الگوریتم‌های گوگل ، باز هم گوگل در حال بروزرسانی است و شاید همین الان آپدیت دیگری را منتشر کرد !

پیج رنک هم نشان نحوه فعالیت یک سایت در زمینه‌های لینک بیلدینگ است ، اما باید در نظر گرفت که گوگل هر از چند گاهی پیج رنک را بروز میکند و این کار دارای یک زمان خاص و مشخص نیست . شاید از این نظر ، الکسا بیشتر قابل اعتماد باشد ! چون الکسا هر روز رتبه‌ها را بروز میکند. در سال ۲۰۱۰ گوگل به مدت ۹ ماه پیج رنک‌ها را بروز نکرد . ولی در سال ۲۰۱۱ در یک دوره زمانی کوتاه ، چندین بار پیج رنک‌ها را بروز کرد . پیج رنک بر روی رتبه کلمات بر خلاف چیزی که فکر میکنید تاثیری ندارد . بطور مثال ممکن است با کلمه خاصی یک سایت با پیج رنک کمتر صفحه اول باشد و سایت دیگری که پیج رنکش بیشتر است در صفحه دوم.

بهتر است به جای نگاه کردن به ارقام و رتبه‌ها ، ببینیم که آیا واقعا این سایت با کلمه کلیدیش صفحه اول جای دارد یا نه ؟ مثلا به سایت fxmarketcenter بروید ، این سایت دارای پیج رنک پایینی است . اما با کلمه کلیدی خود ، ” فارکس ” در صفحه اول گوگل جای دارد . در حالی که سایت‌های رقیب ، دارای پیج رنک‌های ۳ و ۴ میباشند اما در صفحه اول جای ندارند.
پس مهم تر از هرچیز پیدا کردن سایت با کلمات کلیدی مرتبط در صفحه اول گوگل است

بک لینک چیست
نمایش صفحه

گوگل اهمیت زیادی برای این پیوندها هم از نظر تعداد و هم از نظر میزان محبوبیت وب سایت پیوند دهنده قائل میباشید
هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگر که توسط موتور‌های جستجو پیدا شود بک لینک است.

شرایط بک لینک خوب چیه ؟
در اینکه تعداد بک لینک بسیار مهم است شکی نیست اما توجه داشته باشید که کیفیت بک لینک‌ها هم باید دارای ارزش باشد.

به طور مثال اگر سایت شما در زمینه تجارت الکترونیک است بهتر است با کلمات مرتبط ( تجارت- تجارت الکترونیک-b2b و … ) لینک شما قرار گیرد. بار ‌ها دیده شده است که به کلمات : اینجا – ادامه مطلب و … لینک داده می‌شود. خوب شما تصور کنید چندین موضوع مختلف با کلمه اینجا لینک شود. آیا موتور ‌های جستجو ارزش لینک یا کلمه اینجا را می‌فهمند ؟

البته باید توجه داشت وب سایتی که به شما لینک می‌دهد هر چقدر پر بازدید تر و با پیج رنک بالاتری باشد بک لینک قویتری برای شما ست

لینکهای dofollow و nofollow

لینکهای dofollow به لینکهایی گفته میشود که موتورهای جستجو هنگام برخورد به آنها به دنبال کردن لینک موردنظر میپردازند.
متخصصان سئو توصیه میکنند تعداد کمی‌ از اینگونه لینکها بایستی در سایتها قرار بگیرد چون با افزایش تعداد این لینکها درجه و رتبه ی سئوی سایت کاهش پیدا میکند.
اما در مقابل لینکهای nofollow قرار دارند که موتورهای جستجو چندان توجهی به آنها ندارند. البته به عقیده ی بعضی از وبمسترها این لینکها کاملا بی اهمیت نیستند و برخی معتقدند که الگورتیم جدید گوگل به آن ها اهمیت می دهد.